راه اندازی کسب و کار و خطرات آن

وقتی شما تصمیم میگیرید که کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، می بایست اول از همه یک چک لیست از اقداماتی که می بایست انجام دهید را در نظر بگیرید و این چک لیست، به شما کمک می کنه که به صورت منظم همه مسائل را یکی یکی حل کنید و به خاطر از دست رفتن زمان دچار ضرر نشوید.

من اینجا میخوام به یک سری از این اقدامات که به نظرم مهم هستند اشاره کنم. یکی از اولین کارها این است که انجام دهید. رقبایتان را تحلیل کنید و ببینید که هر کدام از آن ها چقدر سود و زیان دارند. از اینها مهم تر اینکه بهو نرخ اجاره هایی که در این زمینه هستند بپردازید. چرا که اینها هزینه های ثابتی هستند که به کسانی که میخواهند کسب و کارشان را راه اندازی کنن وارد می می شود.

در کنار اینها باید بررسی کنید و ببینید که این کسب و کار آیا به سمت آنلاین شدن پیش می رود یا نه چون یکی از مشکلاتی که در آینده دچارش خواهید بود این است که با رشد روز افزون  خیلی از کسب و کارهای سنتی در حال دیجیتالیزه شدن هستند.

در کنار این ها باید به چالش نیروی انسانی هم توجه فرمائید. اول از همه استخدام آن ها هست که باید ازقوانین کار تبعیت کنید. متأسفانه برخلاف آن چیزی که زیاد در اخبار و تلویزیون در مورد روابط بین کارفرما و کارگر تعریف می شود، بیشتر کارفرما ها مظلوم واقع می شوند.

اما یکی از چیزهایی که باید رعایت کنید، این است که کسب و کار خودتان را بیمه کنید. اما چه بیمه هایی برای یک کسب و کار لازم و ضروری هستند؟

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، یکی از بیمه هایی هستند که بلافاصله بعد از جذب اولین نیرو باید انجام دهید. چون طبق قانون اگر اتفاقی در محیط کار برای کارمند یا کارگری بیافتد، مسئولیت جبران خسارت بدنی وارده به کارمند بر عهده کارفرما هست. این هزینه ها شامل هزینه پزشکی و همچنین دیه ناشی از حوادث هست.

یکی دیگر از بیمه هایی که باید انجام دهید این است که بیمه آتش سوزی برای محل کار خودتان بگیرید. چرا که شما دارید سرمایه گذاری بر روی یک سری مکان و تجهیزات می کنید که اگر دچار حادثه ای مثل آتش سوزی یا زلزله شود، مسئولیت جبران آن بر عهده خود شماست. اما اگر بیمه آتش سوزی داشته باشید، بیمه سامان خسارت را به شما پرداخت خواهد کرد.

یکی دیگر از کارهایی که میبایست انجام دهید این است که حتماً خط تلفن به نام خودتان از مخابرات بگیرید. چون اگر احیاناً جابجا شدید، می بایست با خط خودتان بعداً ارتباط داشته باشید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، خرید دامین وب سایت با هاست مناسب است و برای طراحی سایت هم به یک کارشناس بازاریابی دیجیتال رجوع کنید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که بروید و در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام و ... برای خودتان اکانت درست کنید و کانال داشته باشید.

و اینکه به شدت پیگیر باشید تا کارهایتان به سرانجام برسد و پیگیری کنید و پیگیری کنید و پیگیری کنید.

هروقت خسته شدید، به اهداف خودتان برای راه اندازی کسب و کار نگاهی بیاندازید و بدانید که خیلی از کسب و کارهای بزرگی که الان هستند، یک روزی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند.

فکر کنید که برای بار اول است که میخواهید به مدرسه تیزهوشان بروید. باید خیلی تلاش کنید تا به آن ها برسید.

برای شما موفقیت آرزو می کنم.